söndag 4 oktober 2015

Konsten att hitta rätt

Om man ska på roadtrip i USA så känns det som att det är viktigt att ha en bra och uppdaterad gps med sig. Enkelriktade gator in San francisco och 10 filiga vägar i LA är inget man vill kasta sig ut i, okej om man var gift med Tina Thörner, men det är man ju inte.
Visst kan man hyra bilar med inbyggd gps, men dessa tycker jag personligen inte brukar har ett bra gränssnitt  eller härliga funktioner som tex line assistan.

Jag hade turen att få låna en ny Garmin nuvi 2557 av en kär kollega som inskaffade den i USA i våras. (Tack Viktor Gars)

Har redan börjat lägga in lite resmål i "favoriter" samt valt den coolaste ikonen för hur markören på kartan ska se ut.

Den garanterar ju inte att jag ej krockar men den kommer iallfall ta mig raka vägen.



Los Angeles vackra vägnät, inbjudande?, rätt så.

Må Garmin hjälpa mig i detta spindelnät av vägar och även att jag slipper denna dialog med min fru (se länk nedan).

Köra bil i San Francisco (Fredrik Backman)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar