lördag 17 oktober 2015

Touchdown USA

Efter massor av timmar på flyg och flygplatser är vi nu äntligen framme i San Francisco. Ordet äntligen är kanske lite att ta i för med med tanke på hur bra det gick hade vi kunnat spängerna några timmar till flygandes. När vi kom ut till Arlanda så var det nästan folktomt så allt gick så snabbt allt bagage incheckat och genom tullen inom 20 min.
Så stolt över väskan sin

Att fördriva tiden innan första flygningen till Frankfurt, var inte några problem när Arlanda har ett min Junibacken som av en en slump låg granne med vår terminal
Och som pricken över i:et så träffade jag min gamla kollega Jens som nu jobbar som polis, det tyckte Hugo var häftigt. 




Sen var det bara att hoppa på planet till Tyskland, och där byta till ett tvåvåningsplan till USA. 

Att resa med barn över 2 som har eget säte är precis som alla säger värt pengarna. Bara det att slippa ha saker under ens egen stol är helt underbart. 

Som sagt gick flygningen helt smärtfritt och väl framme i SF så var det dags för nästa sak, nämligen att hämta ut bilen. Så det var bara att hoppa på ett tåg till biluthyrnungscentret. Hade läst om köer och dåliga bilar, men jag slapp köa och plockade ut en sjusittsig suv Pathfinder som svalde oss och vår packning utan problem


Med hjälp av gps:en så hittade jag enkelt till hotellet där jag nu skriver detta. Vansinnig över hur dålig bloggers app är. Och det känns som allt måste putsats till när jag har en dator. Nu ser vi fram mot en händelserik dag i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar